Movies that Matter

Stichting Movies that Matter is een initiatief van Amnesty International. Movies that Matter wil middels speelfilms en documentaires ogen openen voor mensenrechten en situaties waarin deze rechten en menselijke waardigheid in het geding zijn. Het zet film in voor het aanwakkeren van de dialoog over mensenrechten, de beïnvloeding van de publieke opinie en de activering tot inzet voor mensenrechten.

Naast het jaarlijkse Movies that Matter Festival in maart in en rond Filmhuis Den Haag, organiseert de stichting Movies that Matter on Tour. In samenwerking met filmtheaters en lokale partners zijn er in veertien Nederlandse steden maandelijkse filmvertoningen, met aansluitend een interview of debat met uiteenlopende gasten en de gelegenheid voor het publiek om vragen te stellen en mee te discussiëren.

Extra achtergrondinformatie over de films uit het programma is te vinden op het blog van de stichting Movies that Matter. Prijzen, data en tijden op deze site zijn onder voorbehoud. Kijk voor de meest actuele informatie over de voorstellingen in Delft op de site van filmhuis Lumen

De films voor het najaar van 2020 zijn bekend. De films beginnen altijd om 19:30 uur. Zie voor meer informatie de site van filmhuis Lumen

De volgende films zijn te zien in filmhuis Lumen dit najaar. Houd rekening met de maatregelen m.b.t. COVID-19 voor filmbezoeken.

• donderdag 10 september 2020: Sidik and the Panther
  • donderdag 8 oktober 2020:  Allen Tegen Allen
  • donderdag 12 november 2020: Antigone
  • donderdag 10 december 2020: Mai Khoi & The Dissidents
  • donderdag 14 januari 2020: Moffie

• Laatste wijziging: 5 september 2020.