Wie zijn wij?

Amnesty International is één van de meest bekende internationale organisaties die zich inzet voor mensenrechten overal ter wereld. Uitgangspunt voor het werk van Amnesty International is de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Klik hier om meer te lezen over de centrale actiepunten van Amnesty International.

Amnesty groep Delft is de lokale groep van Amnesty International in Delft. Kijk verder op deze site waar de groep zich zoal mee bezig houdt.

Activiteiten van Amnesty groep Delft

De Amnesty groep Delft heeft verschillende activiteiten:

Lokale activiteiten

Om mensenrechten en het werk van Amnesty onder de aandacht te brengen doet de groep Delft diverse lokale activiteiten. Zo zijn we elk jaar aanwezig met een stand op de Lichtjesavond, hebben we een Rights Walk App route gemaakt door Delft en organiseren we schrijfmiddagen voor lopende cases.

Movies that Matter

Stichting Movies that Matter wil middels speelfilms en documentaires ogen openen voor mensenrechten en situaties waarin deze rechten en menselijke waardigheid in het geding zijn. Amnesty groep Delft werkt hiervoor samen met filmhuis Lumen en de Stichting Movies that Matter. Zie hier voor meer informatie.

Landelijke en internationale acties

Als lokale Amnesty groep ondersteunen we ook landelijke en internationale acties van Amnesty International. We hebben verschillende schrijfmiddagen gehouden en we hebben actie gevoerd voor situaties in onder meer Midden-Amerika en Azerbeidzjan tijdens de Internationale Dag van de Mensenrechten.

• Laatste wijziging: 9 mei 2018.