Amnesty groep delft activiteit en nieuwsbrief

Door onderbezetting en drukte van onze groepsleden is de activiteit van onze groep momenteel wat laag. Daardoor hebben we ook al enige tijd geen nieuwsbrief meer kunnen verzenden. We zijn ook op zoek naar een nieuwe groepsvoorzitter en contactpersoon.  We blijven je via de site in elk geval op de hoogte houden.

Movies that Matter najaar 2018

De films voor het najaar van 2018 staan op de site, zoals gebruikelijk weer één keer per maand op een donderdag in Filmhuis Lumen. Zie verder onder Movies that Matter

Lichtjesavond en Dag van de Mensenrechten 2017

De tijd gaat snel en binnenkort is het alweer december. Rond 10 december zijn er in het hele land weer schrijfacties door Amnesty Nederland, met de schrijfmarathon in Amsterdam. Amnesy groep Delft is druk bezig om zoals elk jaar weer aanwezig te zijn met een stand op Lichtjesavond (dinsdag 12 december) in het centrum van Delft. We zullen weer de nodige groetenkaarten, petities en brieven hebben die je ter plekke kan (onder)tekenen.

Amnesty Nederland actie tegen uitzetting naar Afghanistan

Onder de vlag #stuurzenietterug voert Amnesty campagne om de uitzetting van asielzoekers naar Afghanistan tegen te gaan. Ondanks dat het daar nog steeds niet veilig is worden asielzoekers wel teruggestuurd. Eind mei kan staatssecretaris Harbers het beleid aanpassen. Daarom verzamelt Amnesty handtekeningen op de campagnesite www.stuurzenietterug.nl

Dag van de Mensenrechten en Lichtjesavond (10 en 13 december 2016)

December komt er weer aan. Traditioneel doet we weer mee met de Dag van de Mensenrechten (zaterdag 10 december) en staan we weer met een kraam op Lichtjesavond (dinsdag 13 december).

Op 10 december (internationale Dag van de Mensenrechten) worden er overal ter wereld acties en schrijfmarathons gehouden. Deze keer doen wij dat bij studentenvereniging St. Jansbrug tussen ongeveer 11.00 en 16.00 uur (aan de Oude Delft 50-52 in het centrum van de stad). Op 13 december staan we weer met een kraam en de nodige acties op Lichtjesavond ook in het centrum van de stad. De lokatie van onze kraam wordt nog bekend gemaakt.

• Laatste wijziging: 18 september 2019.