Lichtjesavond en acties groot succes

Lichtesavond 2015Lichtjesavond was een groot succes! Vele mensen zijn bij onze stand aan de Choorstraat even blijven staan, en uiteindelijk zijn er 155 brieven getekend en 14 groetenkaarten geschreven. We willen iedereen die heeft getekend en ook iedereen die heeft meegeholpen met deze actie van harte bedanken.

En er is nog meer goed nieuws: Leyla Yunus is vrijgelaten! En de timing is opmerkelijk: 1 dag voordat in het kader van de Dag van de Mensenrechten ook voor haar een grootscheepse internationale schrijfcampagne zou beginnen. Haar man Arif was 12 november al vrijgelaten.

Wel is de vrijlating voorwaardelijk en er hangt nog een aanklacht in de lucht dus Amnesty blijft de zaak op de voet volgen. Wij zullen zelf bij de landelijke organisatie nog navragen wat te doen met de brieven voor Leyla die zijn getekend op Lichtjesavond. Zie voor meer informatie ook http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/leyla-yunus-voorwaardelijk-vrijgelaten

• Laatste wijziging: 1 februari 2019.