Schrijfactie zaterdag 11 maart 2017 uitgesteld

Door het niet beschikbaar zijn van de locatie is de schrijfactie voor internationale vrouwendag uitgesteld. We maken plannen voor een nieuwe actie. Locatie en de nieuwe datum en tijd volgen nog

Op zaterdag 11 maart zal de groep van Amnesty Delft weer een schrijfactie organiseren! Aangezien het 8 maart Internationale Vrouwendag is, zal er tijdens de actie aandacht worden besteed aan casussen waarin vrouwen de hoofdrol spelen. Kom en schrijf mee voor de rechten van vrouwen over de hele wereld!

Wanneer en waar: nog nader te bepalen.
Thema: Internationale Vrouwendag.

RightsWalk app: Delft online!

RightsWalk Delft

Het is eindelijk zover: de RightsWalk app van Amnesty NL bevat nu ook een Rightswalk route voor Delft! Info over de app in het algemeen is te vinden op https://www.amnesty.nl/kom-in-actie/vrijwilliger/rightswalk. De app is te downloaden in de app stores.

Het is aan te raden om de app thuis op je mobiel te installeren voordat je de route gaat lopen. In de app is Delft niet zichtbaar in de info lijst maar met zoeken wel te vinden; dit komt door een bug in de app die nog moet worden opgelost door de beheerders van de app.

Binnenkort willen we ook een evenement organiseren om de Delft route in de app officieel te lanceren, dus houd onze site en facebook in de gaten!

Rights Walk app Delft

Rights walk Delft

De Rights Walk App Delft is zo goed als af. In deze tijd van het jaar leek het ons alleen niet echt "Walk App" weer, dus we hebben besloten de officiële lancering uit te stellen tot komend voorjaar, wanneer het weer wat warmer en zonniger wordt.

Dag van de Mensenrechten en Lichtjesavond 2016: het resultaat

10 en 13 december zijn geweest en we kunnen terugkijken op zeer geslaagde acties. In totaal zijn er door onze groep 270 brieven en groetenkaarten opgehaald voor de cases van dit jaar. En dit waren slechts 2 van de meer dan 1,1 miljoen acties(!) die op 10 december wereldwijd voor en door Amnesty International zijn geregistreerd. Mensenrechten zijn wel degelijk actueel! En opkomen voor die rechten is in deze tijd misschien wel harder dan ooit nodig. Onze dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit resultaat.

Ledenraad verkiezingen Amnesty International Nederland

UPDATE: Sahidah is gekozen voor de ledenraad van Amnesty Nederland. Namens haar en de groep bedankt aan iedereen die voor haar heeft gestemd!

----

Van 1 juni tot en met 15 juni 2016 zijn de verkiezingen voor de Ledenraad van Amnesty International. Ben je lid van Amnesty, dan ben je stemgerechtigd en word je met de eerstvolgende editie van Wordt Vervolgd in de gelegenheid gesteld te stemmen. We zijn verheugd dat één van onze groepsleden, Sahidah Somer, zich kandidaat heeft gesteld! Sahidah over zichzelf:

"Als jurist, maar vooral ook als mens, gaan mensenrechten me aan het hart. Jaren geleden ben ik daarom lid geworden van Amnesty International. Om zelf een actieve bijdrage te leveren ben ik sinds mei 2013 lid geworden van de groep Delft.

Net als enthousiasme en het houden van (schrijf)acties is ook een goede organisatie noodzakelijk voor het werk van Amnesty International Nederland. In mijn werk ben ik gewend te werken met beleids- en organisatorische stukken, waardoor ik een zinvolle bijdrage kan leveren. Met mijn kandidaatstelling wordt ook de stem van het jongere Amnesty lid gehoord, zodat de Ledenraad een optimale afspiegeling van de leden kan zijn. Bovendien kan ik de behoeftes van de lokale groepen, die mijns inziens van essentieel belang zijn voor het werk van Amnesty, vertolken."

Dus stem tussen 1 en 15 juni!

• Laatste wijziging: 21 december 2018.